Referenties

Cécile Hisette werkte al voor en met alle media en kreeg te maken met een ruime waaier van problemen op het vlak van marketing, communicatie en structuren. Ze werkte diverse creatieve oplossingen uit om onder meer merken, magazines, sites, productgamma’s, organisaties op een hoger niveau te tillen, zowel in als buiten België. Ze stippelde daarnaast communicatiestrategieën uit voor Europese of regeringsprogramma’s. Ze voerde ze in met teams van deskundigen op allerlei gebieden

Vakgebieden
Privé
Openbare

Bepaling van strategieën

Définition de stratégie

Kinderen van 0 tot 6:
grote onbekenden. Ik kreeg de opdracht om een strategie uit te werken voor de opzet van een club voor kinderen, samen met een doctor in de psychologie en psychotherapeute. De club werd in 1997 opgericht. Hij evolueerde ondertussen en bestaat nog altijd in verschillende Europese landen.

Définition de stratégie

Een strategie bepalen voor de lancering van overheidsprogramma’s bij de betrokken burgers is een hele uitdaging. Ze kenbaar maken is een enorm werk, in partnerschap met alle spelers.

Teammanagement

Créatrice de département, de produits pour enfants

Teams motiveren, beheren en de opdrachten van verschillende entiteiten coördineren is een zeer leerrijk menselijk avontuur.

Gestionnaire d'équipes

Teams motiveren, beheren en de opdrachten van verschillende entiteiten coördineren is een zeer leerrijk menselijk avontuur.

Oprichting van een afdeling, creatie van producten voor kinderen

Créatrice de département, de produits pour enfants

Een rendabele licensingafdeling oprichten op basis van 2 of 3 gerecupereerde dossier en deze in 8 jaar tijd uitrollen, in 18 landen.

Beheer van rechten, van ludo-educatieve producten, van magazines, van teams

Gestionnaire de droits, de produits ludo-éducatifs, de magazines, d'équipes

Het beheren en ontwikkelen van de marketing en het abonnementenbeleid van een mythisch magazine was een waar genoegen.

Invoering van commercieel beleid, van marketingbeleid

Mise en œuvre de différentes politiques marketing et commerciales

Strategieën bedenken voor het lanceren en handhaven van producten was vele jaren lang mijn taak.

Partnerships

Partenariats

De doelstellingen van een partner begrijpen of er op vooruitlopen om zijn product nog beter te doen verkopen, is werkelijk zeer boeiend. Het werk met teams uit allerlei hoeken aan een zelfde project is een menselijk avontuur.

Partenariats

Het nog beter doen dankzij het doelbewust feilloos streven van partners rond uitgebreide en gevoelige onderwerpen, met het oog op correcte communicatie met de burgers, dat is gewoon fantastisch.

Direct marketing

Marketing direct

Een vak waarin nauwgezetheid en analyse cruciaal zijn. «One to one» praten. De klant rechtstreeks benaderen en hem begrijpen om beter te kunnen inspelen op zijn behoeften en zo snelle en meetbare resultaten te halen voor het bedrijf.

Publiciteit

Publicité

De schijnwerper richten op de kunstenaars en hun werken. Ze bekendheid geven. Een uitdaging die elke dag opnieuw moet aangegaan worden.

Coördinatie van transversale programma’s

Coordination de programmes transversaux

Een transversaal programma beheren, betekent werken met teams die verschillende doelstellingen hebben. Het is alle actieve krachten meevoeren naar het einddoel van betere rentabiliteit.

Coordination de programmes transversaux

Coördinatie, invoering en communicatie van transversale programma’s waar een hele reeks organisaties bij betrokken zijn, en een aanhoudend ritme maken mogelijk om de beste te zijn en de communicatiedoelstellingen snel te halen.

Advies bij de herstructurering van organisaties

Conseiller en restructuration d'organisation

De behoeften bespeuren en analyseren en nieuwe structuren en middelen aanbevelen die aansluiten op nieuwe doelstellingen.

Andere samenwerkingen : Averbode, Jalla, Catimini, Natan, Semic Junior Press, Lestra Sport, Carlsen, Panini, Amora, Lamy-Lutti, Lindt, Ferrero, Lafuma, Infogrames, Lansay, Lunch Garden, Cora, Master Food, Delsey, Groupama, 3M, Sony, Heinz, Bel, Peugeot, L'Oréal,…